
Original Soundtrack Release -
This Fall!!!
Exclusive Interview with
composer Frank Harris
Diesen Herbst ist es endlich soweit! 22 Jahre haben die Fans darauf gewartet: Der Original-Soundtrack von „NO RETREAT, NO SURRENDER“, hierzulande besser bekannt als „Karate Tiger“, wird veröffentlicht.
Im Jahr 1986 wurde die Filmmusik (komponiert von Paul Gilreath) veröffentlicht. Da es von „Karate Tiger“ jedoch verschiedene Fassungen gibt, unterscheiden sich auch die Soundtracks. In den USA war eine andere Musik zu hören, als z.B. in der europäischen Version. So fehlte u.a. das Lied „Hold on to the Vision“ von Kevin Chalfant. Ebenso Titel wie "Ask Me to Stay","A Bottle and a Song" und "Close to You". Diese wurden von Frank Harris komponiert und niemals auf Tonträgern veröffentlicht. Bis Heute.
Frank Harris ist ein US-amerikanischer Musiker, Komponist, Techniker und Musikproduzent. Er ist ein weltweit anerkannter Programmierer des Synclavier, einem frühen digitalen Synthesizer und wurde weltberühmt mit dem Original-Soundtrack des Films „Karate Tiger“ (No Retreat, No Surrender) mit Jean Claude Van Damme. Harris komponiert außerdem noch die Filmmusik für viele Dokumentarfilme und brachte zuletzt die CD „From The Cave“ heraus, die bei Kritikern und Musikfreunden besonders gut ankam.
Ich hatte im Oktober 2008 die Ehre, mit Frank Harris folgendes Exclusiv-Interview zu führen:
Martin Hentschel: When did you first become interested in music and when did you decide to choose music as your occupation?

M.H.: In 1983 you started the music production company “Third Wave Productions” which still exists, correct? Tell us about this.
F.H.: I began multi-track recording on an old 4-track analog tape machine in high school when I began playing all the instruments myself and singing multiple parts. That is when I became interested in music production and composition for the first time. After I graduated from collage, I built a business model and prospectus to begin a business around a very powerful new music computer called the Synclavier which became an extension of the 4 track recorder I started with. It allowed me to play even more instruments myself besides guitar, bass and piano to include instruments like strings, brass and new synthesized sounds the world had not yet heard. I also thought that I might be able to make a better living doing music for film, TV, jingles, commercials corporate videos, etc., than just trying to make money playing live gigs in bars or at weddings or stuff like that.
M.H.: 1986 you composed the Original Music for “No Retreat, No Surrender”. Why there are two separate Soundtracks for this movie and to this day no release of your version?

M.H.: Your albums “From the Gecko” and “From the Cave” are great aural-experiences. Where do the Indian influences come from in some of your songs?
F.H.: Thank you for the compliment. I have to wear many “hats” being in music production so if a project comes along I try to immerse myself into the style or genre of the project. In the case of “From the Cave” which was designed to be listened to during a yoga class, I embraced the tradition of yoga by incorporating original Indian Sanskrit mantras (chants) into my original music. I try to use musical element from cultures around the world and have incorporated unique and unusual musical styles into some of my music including samples of the Dalia Lama, or using sound sources from indigenous musicians from a particular locale.
M.H.: At least tell us about ongoing projects or upcoming releases.
F.H.: I have been very busy preparing the old tracks from “No Retreat No Surrender” to ready them for release. Recently I returned from Tokyo Japan where I collaborated with internationally acclaimed Visual artist Jimin Lee in which I provided Ms. Lee with a musical score to accompany a series of prints for an exhibition there. As I write this I am producing, arranging, co writing and tracking some very sexy R&B tracks for an exciting new singer from the east coast which I will have news about on my website when the project is complete.
Thanks Frank for this interview.
Photos: © Seasonal Film Corporation, New World Pictures, Balcor Film Investors, Archiv
Interview: Copyright by Frank Harris, Martin Hentschel, 2008.
19 Kommentare:
Great News!
Tolle Neuigkeiten! Da können alle Coverversionen einpacken Das Original bleibt doch unerreicht!
So ist es, Das Original ist mir auch 100mal lieber, als ein mehr schlecht, als recht kopiertes Lied
WAHNSINNNNNNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!
NA ENDLICH! WURDE AUCH ZEIT!! DA FREUT SICH MEIN SAMMLERHERZ
http://ostofnoretreatnosurrender.blogspot.com/
Dieses Interview zeigt: Götter sind erreichbar!^^
Sehr schön, hab über diverse Foren erfahren das es wohl eine coverversion geben soll, aber wie schon weiter oben geschrieben, lieber original als schlecht kopiert !!
das ist echt toll
SchönesInterview
great news, maaan
mensch madddin, wie hast das wieder geschafft ROFL
Ich finde es nicht sehr nett, wie hier über eine Coverversion abgelästert wird, die von euch noch niemand jemals in gesamter Länge gehört hat. Ein wenig mehr fairness bitte. Ich weiss nicht, was dieses Gehetze gegen die Coverversion soll. Lieber eine Coverversion als gar keine Version...
super news-ich warte gerne auf das original
this fall a release? wooooo!! yipeeehhhaaa
the soundrack is out now!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
you can purchase it here
http://cdbaby.com/cd/frankharris2
MEGA.BURNER!
er hat einen guten job gemacht wsahninns musik
Interessanes Interview doch einige Kommentare kann ich nicht verstehen. Auf dem Album sind keine Coverversionen, sondern digital überarbeitete Versionen. Das ist ja wohl ein Unterschied. Ich mag die Lieder alle.
Ach ja, ich bin in einem Jean-Claude Van Damme Forum aktiv. Bitte klickt es docheinmal an.
Kommentar veröffentlichen